"Orang Puasa la, Ba*i !" Wanita India ini DiMaki Kerana Sarapan Pagi di Dalam Kereta



Bagi mereka yang tidak tahu, Ramadan adalah bulan ke-9 dalam kalendar Islam. Pada bulan ini, umat Islam di seluruh dunia  berpuasa, solat, bersedekah, menumpukan diri mereka kepada Allah.

Dalam post Facebook dari Nes, beliau menjelaskan bagaimana dia dikutuk dan dimarahi untuk bersarapan dia di dalam kereta, manakala terperangkap dalam kesesakan lalu lintas.

"Saya terperangkap dalam lalu lintas awal hari ini dan saya mempunyai sarapan saya di dalam kereta. Hanya satu tin milo dan beberapa cookies cip coklat. Oleh itu, sambil mengambil gigitan dalam cookie saya, saya mendengar seseorang mengetuk tingkap kereta saya.



Dan dia telah menjerit pada saya berkata "Orang yang berpuasa la, babi!" Lalu ia pergi di berkata "Tidak faham? Adakah anda pekak? India akan kembali semula ke India la! ". Soooooo, selepas semua najis yang kita bukan Islam mendapatkan, sama seolah-olah ia tidak cukup, saya benar-benar tidak melihat ini akan datang. Saya tidak dapat mempunyai cookie di dalam kereta saya. Jadi yeah. Malaysia Boleh. "


Sejak itu, beberapa orang telah mengambil ke Twitter untuk berkongsi perasaan mereka mengenai kejadian itu. Islam sesama sendiri memohon maaf mereka bagi pihak pemandu yang kurang ajar dan menyatakan apa yang dia lakukan adalah salah dan bodoh.




"Untuk gadis yang: jangan bimbang, iman lelaki itu hanya setebal kulit bawang, anda hanya terus makan. Mungkin dia memerlukan satu pengajaran untuk belajar bagaimana untuk berpuasa. "Ramadan adalah bulan yang suci dan adalah bulan di mana umat Islam mempunyai peluang untuk mengamalkan kepercayaan mereka dengan kemurahan hati dan kepuasan. A epal buruk tunggal kadang-kadang merosakkan banyak tetapi ia adalah penting untuk kita ingat bahawa ia adalah semata-mata suatu tindakan seorang individu yang bodoh dan kita tidak boleh umum.
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment